Documentele justificative trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:
– denumirea documentului;
– denumirea/numele si prenumele si, după caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care întocmeste documentul;
– numărul documentului úi data întocmirii acestuia;
– mentionarea părtilor care participă la efectuarea operatiunii economico-financiare (când este cazul);
– continutul operatiunii economico-financiare si, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia;
– datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, după caz;
– numele si prenumele, precum si semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atribuĠii de control financiar preventiv si ale persoanelor în drept să aprobe operatiunile respective, după caz;
– alte elemente menite să asigure consemnarea completă a operatiunilor efectuate.
Documentele care stau la baza înregistrărilor în contabilitate pot dobândi calitatea de document justificativ numai în conditiile în care furnizează toate informatiile prevăzute de normele legale în vigoare.